Seminární práce- tréninková jednotka
SEMINÁRNÍ PRÁCE- TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA
jméno a příjmení trenéra:
atletický oddíl/klub:
počet dětí: 12 – 15
věk dětí: 3 – 5 let
prostředí: sportovní multifunkční hřiště (dráha, travnatá plocha)
délka cvičební jednotky: 50 minut
Vybavení a materiální zajištění: 20x obruč klasik, lano, švihadla, kužele, žebřík,
Úvodní část
a/ pozdrav
b/ hry
Na námořníky
Hra:
Námořníci plují lodí po moři a vysvobozují rybky z uvízlých pirátských sítí (vybírání míčků a přenášení na předem určená místa na druhé straně). Námořníci si musí dávat pozor na piráty, kteří se stále přibližují a chtějí se zmocnit svých rybek- tj. chytají námořníky. Námořníkům smí pomáhat kapitán, který určuje, kam a jaké rybky mohou námořníci uschovat (fantazie dětí je nekonečná). Které námořníky při cestě chytí piráti, musí jim předat právě nesenou rybku a vrátit se pro novou. V případě velkého nebezpečí zavelí kapitán, že všichni musí na svoji loď. V případě úplného vysvobození všech rybek odplouvá loď s námořníky zpět do přístavu a tam se vystřídají družstva.
Průpravná část
a/ protažení
- začínáme v poloze na zemi a postupně se zvedáme. Protahujeme velké svaly za doprovodu říkanek a básniček. Začínáme v tureckém sedu a končíme ve stoji rozkročném.
b/ běžecká abeceda se zvířátky (vyznačený úsek 20m)
- chůze po špičkách, chůze po patách, zakopávání, skipink, předkopávání, cval stranou a chůze vzad
Hlavní část
Celkem pět stanovišť vzdálených od sebe minimálně 5-6 metrů, děti chodí proudem všichni postupně za sebou.
a/ překážková dráha (stanoviště: slalomový běh 20m, skoky z obručí do obručí 6ks, přeběh přes žebřík, hod na cíl ve vzdálenosti cca 3-5m, koordinační cvičení 2xdlouhé švihado (chůze po švihadle)
b/ polohové starty (cca 6 poloh, vzdálenst běhu 15m). Děti startují z lehu na břiše, tureckého sedu, z kleku, dřepu, ze polovysokého postavení, stoj vzad
Závěrečná část
a/ uvolňovací hra
Společná chůze do středu- „Děti novina! Přiletěla bublina, bublina se nafukuje (zvedání vysoko kolen), přitom krásně poletuje (mírný poklus dokola), přiletěla nad náš dům (rukama náznak domu), udělala prásk a bum (spadnutí na zem).“
……“ale naše bublina děti nepraskla, my se krásně znovu nafoukneme (kroužením rukou se postupně ze sedu zvedneme) a vyletíme si do kraje a podíváme se na moře, lesy….“. Mírným výklusem a kroužením rukama poletujeme. Cvičitel stále upozorňuje, že děti mírně poletují a neběhají rychle.
b/ strečink a vydýchání (komplexní protažení “Hlava, ramena, kolena palce”, “Kuba řekl….”
c/ rozloučení a pozdrav
d/ razítra a rozchod